Retourneren

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Binnen de zichttermijn van 14 dagen is retourneren van uw volledige bestelling mogelijk. Wanneer pakketten onvoldoende zijn gefrankeerd behouden wij ons het recht deze te weigeren. Het is mogelijk dat de retourkosten hoger uitvallen dan de vrachtkosten die u betaald heeft bij de aankoop. Dit komt doordat Buitentegel.nl een deel van de vrachtkosten voor eigen rekening neemt. 

 

Hoe moet ik het product retourneren?
Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling  -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in de originele verpakking wordt geretourneerd. Wij adviseren daarom altijd de originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. Als u een retourzending wilt aanmaken gebruik dan het retourformulier. U ontvangt binnen twee werkdagen een e-mail met hierin de instructies en uw ticketnummer voor het retourzenden van het product.    

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen? 

Het recht op restitutie vervalt na 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Houd rekening met onderstaande: 

Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in originele verpakking worden geretourneerd

Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.

Het aankoopbedrag wordt binnen een termijn van zeven dagen teruggestort.

 

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?
Dit is helaas niet mogelijk.  

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt? 

U ontvangt per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen. Na ontvangst van deze e-mail wordt het bedrag binnen zeven werkdagen teruggestort.  

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij adviseren u wat te doen en helpen het probleem op te lossen!   
 
Hebben jullie een retourenbalie?
U kunt de producten terugbrengen of retourneren bij onze retourenbalie in Groningen. Maak hiervoor wel even een afspraak met onze klantenservice.

''De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.''

De consument heeft het recht om een product te retourneren, binnen 14 dagen na ontvangst. De webshop zal het bedrag van de aankoop inclusief de heen-verzendkosten ( indien alle bestelde producten retour komen), moeten crediteren binnen 14 dagen na ontbinding, oftewel het moment dat de consument aangeeft dat het product geretourneerd zal worden. De webshop mag daarbij wachten met het terugbetalen tot dat het product is ontvangen door de webshop, of de consument kan aantonen dat het product is teruggezonden. De kosten voor de retourzending zijn voor de consument.

 


Onze merken